תשדירי התעמולה של שלוש המפלגות הגדולות מלאים בחזרות על מילים ספציפיות, בכדי לוודא שהמסר המבוקש עובר היטב לצופה בבית

תגיות : קדימה / העבודה / הליכוד / תשדירים

תצלום: מוטי קמחי
מיום השידורים הראשון של שידורי התעמולה עולה מסקנה אחת ברורה – שלושת המועמדים לראשות הממשלה החליטו לבחור בטקטיקת החזרה. תשדירי התעמולה של שלוש המפלגות הגדולות – קדימה, הליכוד והעבודה – מלאים בחזרות על מילים ספציפיות, בכדי לוודא שהמסר המבוקש עובר היטב לצופה בבית, כך עולה מבדיקה שערכו כתבי קול ישראל.

איך הגיע ברק אובמה לגשר בין המתמודדים?
לכסף שיעשו הפרסומאים מכל הבאסה הזאת, דווקא היה ריח | יוסי שריד
רייטינג מפתיע לתשדירי התעמולה

מי שצפה בתשדיר הבחירות של ציפי לבני ומפלגת קדימה לא יכול היה לפספס את המילים הבאות: יושר, ישר, לוחם, לוחמת, לוחמים, ערכים. המילים נשזרו בתשדיר בין היתר באופן הבא “יושר הוא ערך עליון…לוחמי אצ”ל…ערכים…ישר במידות לא מקובלות…בבית של לוחמים…הערכים..אותי חינכו להילחם..אני לוחמת”.

בתשדיר התעמולה של הליכוד בוחר בנימין נתניהו להשתמש שוב ושוב במילים הקשורות לעוצמה, למשל חזק, גדול וכביר. במונולוג של נתניהו בתשדיר הוא קורא בין השאר ל”צבא חזק..עורף ישראלי חזק..ממשלה חזקה..בעוצמה ובנחישות..אתגרים כבירים…קשות ומורכבות..מבחנים אדירים..החלטות קשות..אגרוף ברזל..הורדה דרמטית..בעזרת השם”.

בתשדיר של מפלגת העבודה המילים, ביניהן אומץ, יד יציבה והגה, לא רק נאמרות על ידי אהוד ברק ושאר המשתתפים, אלא אף מופיעות על המסך. המילים החוזרות מופיעות בתשדיר באופן הבא -“מקצוע רציני…אמת..מסתכל לקליינט בעיניים…יד יציבה על ההגה…יד יציבה…להסתכל לאמת בלבן שלה עיניים…קבוצה קטנטנה שיושבת ליד ההגה…להסתכל לאמת בעיניים”.